IMAG0201

Tösen har fått bo 1 månad i Stockholm. Tyvärr är det dags att åka hem inom några dagar. En månad har gott otroligt fort. Det var partnern som hade möjlighet att göra jobb i Stockholm en månad. Eftersom jag byggt på huset hela sommaren och resten av familjen varit på stugan så har jag inte sett tösen mycket den här sommaren. Så det blev en perfekt lösning att jag kom med till Stockholm och fick möjlighet att vara med tösen i en hel månad. Som bonus år båda hundarna med. Inte så illa.

Och speciellt skönt har det varit då det varit över 20 grader varmt alla dagar utom de senate 3 dagarna. Gamla stan är fin att bo i, men lite trist för tösen då det inte finns några parker i närheten. Eller vi hittade en igår, några dagar innan vi skall åka hem.

DSC_5629

Annars åkte vi med tunnelbanan till södermalm där det fanns en super trevlig barnpark. Man har byggt en miljö som skall motsvara hur Södermalm såg ut för about hundra år sedan. Tösen trivdes bra där.

Stentorget

http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=ce40d68069284f2eb0715b6917549cf3

Bra att tösen fått prova på Sverige. Hon skall bli svensk medborgare ännu bara jag får tummen ur rumpan – så att säga. Jag själv är helt svensk, så vi skall söka om dubbel medborgarskap åt tösen. Jag har bara inte fått det gjort…

DSC_5636